Ķekavas apvadceļš E67/A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posms 7,8 – 25,0 km

Projekta galvenā bilde

Pasūtītājs: Latvijas Valsts ceļi, VSIA

Projekta termiņš: 2021.-2023.

Projekta apraksts: Ķekavas apvedceļš ir viens no nozīmīgākajiem infrastruktūras projektiem Latvijā un pirmais ātrgaitas ceļa posms valstī, kas apzīmēts ar ceļazīmi Nr. 552 "Ātrgaitas ceļš". Apvedceļš ir daļa no Bauskas šosejas (A7), kas savieno Rīgu ar Lietuvas robežu (Grenctāli), un tā kopējais garums ir 17,2 kilometri. Projekts tika īstenots pēc "projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt" (PPP) modeļa, kļūstot par pirmo šāda veida publiskās un privātās partnerības ceļu būvniecības projektu Baltijas valstīs. Lai nodrošinātu ceļa drošību un pārraudzību, apvedceļš aprīkots ar modernām tehnoloģijām, tostarp vairāk nekā 20 videonovērošanas kamerām, divām meteostacijām un sensoriem, kas fiksē satiksmes plūsmu un ļauj reāllaikā uzraudzīt ceļa stāvokli. Apvedceļa trasē izbūvēta 8 km gara gājēju un velosipēdistu infrastruktūra, kā arī prettrokšņu sienas un grunts vaļņi 7,5 km garumā, kas nodrošina iedzīvotāju komfortu un trokšņa līmeņa samazināšanu. Būvniecības laikā tika uzstādīti vairāk nekā 900 apgaismes ķermeņi, 40 km metāla un 4 km betona drošības barjeru, kā arī ierīkots 27 km garš dzīvnieku žogs. Apzaļumošanas darbi ietvēra vairāk nekā 550 koku un 1000 krūmu stādīšanu. Projekta īstenošanā izmantoti inovatīvi materiāli un tehnoloģijas, tostarp pārstrādātas PET pudeles tiltu apmaļu ražošanā un kokskaidu skaņas absorbenti prettrokšņu sienās.